Thursday, 30 August 2012

SORRY

ni nak cite sket..bukan nak gossip ke hape. just nak cite, leh jadikan pengajaran.. ye tak??
ni ha ptg td ak pegi mkn kat P**** H**.. aku ngan adik aku pon orderlah. air, sup,etc.. ad 4 bnda je.. lame gler aku tggu..takpe ak sabar je.. biasalaa ramai orang(waiter kt situ la ckp). waitress kat situ senyum pon tak! cakap ngan customer lebih kurang jerr.. ape cite?? pastu ak tgok meja makcik kat dpan ak dah dapat sume padahal dorang lg lambat dari aku.. mentang-mentang aku ngan adik aku jer.. aiii.. naik darah aku.. takpe... sabor lagi..
pastu aku tnya.. baru air sampai.. lepas 10minit dy letak pinggan ngan sudu sup.. takde garfu takde pisau ni.. lpas tu baru sampai pizza ngan bbq chcken.. tu pon lpas 3 kali ak tanya. ak ngan adik ak pon mkn la.. nk jadi cerita, sup sampai sudah takde.. time nk byr tu ak ckpla "sy nak byr ni tp nk cancel sup,lmbat sangat la" malas nak tunggu.. dy kate takleh.. suruh ak tunggu 15 mnit,nk bungkus.. MEMANG TAK laa.. aku yang marah tadi lom abes lagi.. dah kasik aku marah lagi.. memang meletoplaa.. ade plak akak 2 org kna same ngan aku.. dorang join la.. lme gak aku ngan akak tu dok membebel kt situ.. last2, dorg nyer supervisor datang setel bnda kat situ.. elok je aku bayar.. pastu ak blah.

ni bil dia
moral of da story:
  • akak waitress, lyn ler customer leklok.. senyum lah sket. tak luak pon..
  • dah taw wat salah.. mintak la maap.. jangan ler wat taktaw. siap jeling2 plak
  •  ni hah.. cakap ngan customer tu elok la skit (korang nyer gaji pon datang dri dorang gak kan?)
  • bleh bayang tak kalo sup sampai LAST.. ala2 dessert la plak.. hihihi  
 lpas da setel tu, ak jumpa waiter tu kat dpan pintu.. ak pon mintak maap le.. 
"sorry yer, saya takde niat nk marah.. tgur skit jer.. sorry"



 

No comments:

Post a Comment